středa 7. října 2015

Den Architektury 2015 - Břevnov

Už v pořadí 3. procházka po Břevnově začínala u usedlosti Ladronka. Komentovali ji architekti Daniel Čapek a Michal Volf. Bydlíme nedaleko Ladronky a když jsem jezdívala z práce, vždy jsem vystoupila o pár zastávek dřív a prošla se mezi vilami, které se táhnou až dolů k Bělohorské ulici. Dokonce dvě z těchto vil realizovala firma ve které pracuji a díky tomu jsem měla možnost vidět krok za krokem realizace stavby v tak krásném místě.
Usedlost Ladronka je od 60. let kulturní památkou a prošla si zajímavou historií. Před rekonstrukcí  v roce 2001 byli v usedlosti squateři s cílem zde vybudovat Autonomní kulturně sociální centrum. Postupně se rekonstruovala usedlost i okolí, kde je krásný park s cyklostezkami a různým sportovním vyžitím. V roce 2006 usedlost Ladronka vyhrála Stavbu roku. 




Od usedlosti jsme se procházeli vilovou čtvrtí. Nevyfotila jsem všechny domy, které zde mám ráda, ale určitě se k nim ještě někdy vrátím. Nejraději mám funkcionalistickou vilu Ladronka od Architekta Pavla Smetany, která patří Poslanecké sněmovně.

Vila Ladronka


 Zde je třeba dům, kde byla cukrárna ve filmu Medvídek.

A sem jsme prošli  až k tzv. malému Vatikánu, kde je kavárna Cafe 8 v Říčanově ulici, která patří k Bisrtu 8 na Letné.


Procházka byla super, i když nám chvilkami pršelo, proto jsou fotky tak tmavé. Takže díky a snad příští rok bude další pokračování.
Pokud se zajímáte o život na Bělohorské ulici, nyní vzniká koncepční studie Bělohorské ulice. Můžete se k ní vyjádřit, vyplnit dotazník a zúčastnit se doprovodných akcí, více informací najdete ZDE.

1 komentář: