neděle 30. října 2011

Londýn - Říjen 2011 - 3. den

30 St. Mary Axe - photo by Bára.

City - photo by Bára.

City - photo by Bára.

St´Paul - photo by Bára.

Temže - photo by Bára.

Millenium Bridge - photo by Bára.

Millennium bridge and St. Paul church - photo by Bára.

My - photo by Martin.

St Paul a my foceno z Tate Modern - photo by Bára.

photo by Bára.

Tower Bridge - photo by Bára.

Tower Bridge - photo by Martin.

Tower of London - photo by Bára.

Tower Bridge - photo by Bára.

City - photo by Bára.

                 Piccadilly Circus - photo by Bára.
V sobotu jsme se procházeli po City - moderní čtvrti Londýna a večer jsme se byli podívat na Piccadilly Circus. Z celého dne mě nejvíc nadchla Tade Modern. Od St Paula přejdete most Millennium a hned jste u Tate Modern, britského národního muzea moderního umění. Vstupné je opět zdarma, jen speciální výstavní akce, které bývají ve 4. patře se platí. Fotka, kde jsem s Martinem je focena v kavárně v galerii, z které máte nádherný výhled na řeku Temži, na St Paul a City. Tohle je jedna z věcí, které mě nadchly na Londýně. Kdyby u nás byla Národní galerie a Národní muzeum zdarma, bylo by to o něčem jiným. Mohli by tam častěji chodit děti s učiteli, nebo s rodiči, rozebírat jednotlivé obrazy nebo objekty, podle toho co se zrovna učí ve škole a mělo by to na ně milionkrát větší vliv než, když si o tom jen čtou nebo se jen učí: název autora - název díla. Je mi jasné, že to stojí nějaké peníze. Jen si myslím, že volné vstupy do Národního muzea nebo Národní galerie by měly o dost větší užitek než například Tunel Blanka. Tunel Blanka vyjde Prahu na 36,9 miliard korun, rekonstrukce Národního muzea na 4,5 miliardy korun, zbytek peněz by vystačil na mnoho let volných vstupů a provoz. Co dá generacím víc? Klidně mi můžete oponovat klady Tunelu Blanka a dalšími aspekty, který by měly vliv na tyto instituce, ale podle mě by tohle bylo užitečnější.

Žádné komentáře:

Okomentovat